Saturday, November 21, 2009

buat tatapan sahabatku di kaherah,mesir...











honestly, im really miss u very much...




and i know ko pun mesti rindu ak gak kan!!!! hahahahah




so, ak upload r ckit gmbr ak spanjang kat maktab...

Wednesday, July 8, 2009

MISZ BERY PRODUCTION

video

SELAMAT HARI LAHIR


SEMOGA DIRI INI PANJANG UMUR DAN DIMURAHKAN REZEKI SERTA DIKURNIAKAN KEBAHAGIAAN DI DUNIA DAN AKHIRAT...AMINNNN

Tuesday, June 23, 2009

peringatan

Kami sulit menahan pandangan mata kami ketika melihat kalian,apalagi jika kalian diamanahkan Allah kecantikan dan postur yand ideal,kami semakin susah untuk menolak agar tidak melihat kalian,kerana itu lebarkanlah serta longgarkanlah pakaian kalian dan tutupilah rambut hingga ke dada kalian dengan kerudung yang membentang.

Kami sulit menahan pendengaran kami ketika berbicara dengan kalian, apalagi jika kalian diamanahkan oleh Allah suara yang merdu dengan irama yang mendayu kerana itu tegaskanlah suara kalian tatkala berbicara di berhadapan dengan kami dan berbicaralah seperlunya sahaja.

Kami juga sulit menahan bayangan-bayangan hati kalian, ketika kalian dapat menjadi tempat untuk dicurahkan segala isi hati kami, waktu luang kami kadangkala akan sering terisi oleh bayangan-bayangan kalian, kerana itu janganlah kalian membiarkan kami menjadi curahan hati bagi kalian
Kami tahu kami insan lemah bila harus berhadapan dengan kalian, kekerasan hati kami dengan mudah bisa luluh hanya dengan senyum kalian, hati kami akan bergetar ketika mendengar dan melihat kalian menangis.

Sungguh ALLAH telah memberikan amanah terindah kepada kalian, maka jagalah amanah itu jangan sampai ALLAH murka dan memberikan keputusan-Nya. Maha Besar dan Maha Suci Allah yang tahu akan kelemahan hati kami ini, hanya dengan ikatan yang suci dan yang diredhai-NYA, kalian akan menjadi halal bagi kami.

Monday, June 22, 2009

DI MANA CANTIKNYA SEORANG WANITA ?


Mungkin pada sepasang matanya yang hening yang selalu menjeling tajam atau yang kadang kala malu-malu memberikan kerlingan manja. Boleh jadi pada bibirnya yang tak jemu-jemu menyerlahkan senyuman manis, atau yang sekali-sekala memberikan kucupan mesra di dahi umi juga, ayah, suami dan pipi munggil anak-anak. Atau mungkin juga pada hilai tawanya yang gemersik dan suara manjanya yang boleh melembut sekaligus melembutkan perasaan.Sejuta perkataan belum cukup untuk menceritakan kecantikan perempuan. Sejuta malah berjuta-juta kali ganda perkataan pun masih belum cukup untuk mendefinisikan tentang keindahan perempuan. Kitalah perempuan itu.

Panjatkan kesyukuran kehadrat Tuhan kerana menjadikan kita perempuan dan memberikan keindahan-keindahan itu. Namun, betapa pun dijaga, dipelihara, dibelai dan ditatap di hadapan cermin saban waktu, tiba masanya segalanya akan pergi jua. Wajah akan suram, mata akan kelam. Satu sahaja yang tidak akan dimamah usia, sifat keperempuanan yang dipupuk dengan
iman dan ibadah.


Anda ingin lebih cantik dan menarik??

# Jadikanlah Ghadhdul Bashar (menundukkan pandangan) sebagai "hiasan mata" anda, nescaya akan semakin bening dan jernih.

# Oleskan "lipstik kejujuran" pada bibir anda, nescaya akan semakin manis.

# Gunakanlah "pemerah pipi" anda dengan kosmetik yang terbuat dari rasa malu yang dibuat dari salon Iman.

# Pakailah "sabun Istighfar" yang menghilangkan semua dosa dan kesalahan yang anda lakukan.

# Rawatlah rambut anda dengan "Selendang Islami" yang akan menghilangkan kelemumur pandangan lelaki yang merbahayakan.

# Hiasilah kedua tangan anda dengan gelang Tawadhu' dan jari-jari anda dengan cincin Ukhuwwah.

# Sebaik-baiknya kalung anda adalah kalung "kesucian".

# Bedaklah wajah anda dengan "air Wudhu" nescaya akan bercahaya di akhirat.

Sunday, June 21, 2009

TINGGALKAN KOMEN ANDA

kepada sesiapa yang nak tinggalkan komen , bolehlah berbuat demikian dengan cara klik pada o comment tu...pastu taip la komen anda atau ucapan ke pape je tak kisah pun.....ok!!!!
- MISZ BERY -

IMPIAN KASIH

Sedalam mana pun cinta kita pada si dia...kalau jodoh kita bukan untuknya sejuta tahun lagi pun tidak mungkin kita akan bersama dia....
Namun cinta kita pada yang Esa...cinta pada yang Esa tidak memerlukan banyak pengorbanan...cinta padanya tidak perlu berbayar....cinta padanya juga tidak perlu dipertikaikan....selangkah kita rapat padanya , seribu langkah dia rapat kepada kita....
begitu jauh kembara manusia...merentas gunung sahara,mendaki gunung everest,meredah lautan gelora....jika tiada keredhaan allah tidak mungkin untuk semua itu....
ONAK DURI KEHIDUPAN MEMANG BEGITU ADAKALANYA KITA DIATAS DAN SUATU HARI KITA PASTI AKAN BERADA DI BAWAH !!!!

Saturday, June 20, 2009

aku keciwaaaaaa!!!!!!!

pe r nak jadi ngan aku nih....
ada ke aku tercampak jauh kat sabah huhu
tak terpikir plak diorang nak bagi aku u kat sabah tu huhu
tapi takpe r aku bersyukur gak sebab dapat gak offer tu
cumanyer offer tu yang aku tak bley nak terima....
belajarnya buleh tapi masalahnyer peluang pekerjaannya nnt!!!!
tak bley tulis lagi nih...macam dah nak nangis dah huhu
byebye

Tuesday, June 16, 2009

GAMBAR FROM PHOTOGRAPHER




ACTUALLY GMBAR YANG POSTING BAWAH TU AKU YG AMIK..TAK BAPE NAK CANTIK..POSTING KALI NI GAMBAR FROM THE REAL PHOTOGRAPHER IMPORTED FROM BRAZIL HAHAHA....SO CUCI LA MATA ANDA HEHE



















Sunday, June 14, 2009

malam...







malas r nak tulis tngok sndiri ja la..

WEDDING OF DA YEAR !!!

5 Jun aritu kakak ku telah selamat melangsungkan majlis pernikahannya bsama dgn seorang jejaka dari parit buntar,perak..jauh tuuu!!!

Gambar kat bawah ni sebahagian drpd keluarga abang tu..rmi gak yang datang kalu x silap tujuh kereta...




Majlis nih mula pukul 4 ptg..stat awal sebab lepas ni ada 4 orang lagi pasangan yang tok kadi tu nak nikahkan...maklumla cuti2 sekolah ni ramai la yg nak membina masjid huhu...smoga diorang bahagia sebagai suami isteri aminnn...


time nih :

tok kadi : muhammad ruzli,aku nikahkan engkau dngan khairunnisa binti kassim dengan mas kawin 40 ringgit,tunaiii...

the bridegroom : aku trima nikah khairunnisa binti kassim dengan mas kawinnya 40 ringgit tunai...

akhirnya sah jugak la diorang sebagai pasangan suami isteri...smoga mereka berada dalm kelompok keluarga yg sakinah mawaddah dan warahmah , aminnnn








Monday, May 11, 2009

MAJLIS WALIMAH ALONG











biarlah gambar2 ini yang menceritakan segalanya...
actually majlis nih berlangsung dah lama dah tapi untuk tatapan kalian terimalah huhu..

LAMANYERRR TAK UPDATE BLOG NIH...




assalamualaikum sume..
hehe..adeke yg visit blog nih huhu
tapi takpe r..nak bagitau gak...
saya nak minta maaf kat blog nih yang dah lama tak berusik
rasa2nya since saya masuk matrik sampai la skrang dah habis matrik pun...
nanti nak upload gambar la kat cinii...gambar masa kat matrik hehe
gambar yang kat atas tuh gambar kat dewan utama masa dinner kat matrik hehe
yang kanan gambar ngan best friend chinese,,khoo jey voon namanyer...yang sebelah kiri tu plak gambar ngan kak ita..kak ita nih baik sesangat...dah rasa macam kakak sndiri dah hehe